POring Time!!


soRy2 agak lambat pOst ceta pasal pie poring dalam bLog nie.. hehehe.. bze memanjang n xda idea mau tulis apa bha.. ermm biasalah orang bnyk pikiran macm nie lah.. orang mau keja jauh kan.. bnyk mau pikir tmpt tggal tmpat keja transport mau pie kja macm mana? hehehe.. Ok bhaa.. so? terus kpada tajuk kita

2june12
HalOo.. slamat pagi.. hehehe..jam 3 bangun dari tidur dan tadi jam 11..ermm bgus nda cukup tidur suda.. ambil mu..jam 3 begerak bsiap mau pie tmpat kazen tuk berkumpul mau gerakan pie PORING RANAU? ermm imegenasi ku di pUncak gUnung k.k sudah sandik nya lah kan..tepat jam 7 lebih.. kami gerak dari sandakan
NIE KERETA C ABG BOY
NIE KERETA C KAKAK
Nehh...sempat lagi begmbarkan? bukan apa menunggu yang c pakcik Lom lambat.. di depan pertonas batu 8..

Perjalanan kami di teruskan mau jam 8 juga lah kan jawab nya begerak ramai juga lah kami tapi kecil2 bha semua muat juga lah 3 kareta myvi, cancil n viva.. nahh bha mari lah bergerak..
dalam perjalanan tu nda betul aku tertidur bukan apa pertema kali jalan jauh naik kereta jadi kereta2 meotong jadi visual popular ku suda tu pulak2 suda mata jantung dudap2 suda kaki kejang nda kejang macm mau jak membrek tu kereta..sandik ehh.. PUihhh..
nie sampai udah kami selepas 3 jam dalam perjalanan bnyk lagi gmbr bha.. tapi ckit jak aku dapat.. "hampah tul muka ku tiada"

so? smpai uda kami kan.. perjalanan masuk lah pula kedalam poring fuYOoo.. ramai nya urang astaga..cuti sekolah bha pula kan.. sandik ehh.. ada cowok2 buli di urat aiesss tapi tiada jan ada yang c beliau.. hahaha..
naahh...di sini lah kali.. hahah time aku tuk bergmbar.. hahaha..nie di jambatan mau masuk kolam poring..bwa tu ada air terjun cntik..
  nie time smpai dah di kolam air panas poring..kunu trep macm ada ikan di dalam nya.. padahal air panas jak.. ahhahaha
 

Boring kami tguk orang banyak mandi di kolam air panas tu kami nda te can2.. so? aku nekad bawa smua kazen ku naik bukit cikit pie ini air terjun.. hahaha..best gila.. sejuk mcm itu dalam peti ais ooo..
 keluar suda kami dari air terjun kipungit namanya.. hehehe..

nie kami brgmbar di tmpat tumbuhan herbah...

Macam panjang jak ceta ku nie kan padahal gmbar jak banyak.. hehehe. apa pun seterus nya dari kolam air panas smpai lah air terjun tadi tu.. aku telimpas time mau masuk air terjun tu tmpat yang sudah lama nda mncabar fizikal metal dan sgla2 lah.. yang penting bgi aku lasak itu ektiviti yang aku paling suka.. ahhaha..
Jembatan gantung? nda lah juga mncabar stakat nie aku pigie dkat k.l so? kali nie.. dekat poriong pun ada ? apa lgi..jOM!!!\
tinggi jambatan smpai bawa aku lupa suda tapi mybe 73 m.. ermmm.. tggi juga.. dalam ketakutan juga bb aku takut tali nya suda yang lama2 ku tguk nie.. belumut smpai.. ah! dengan kedatangan orang yang ramai naik atas lagi.. adeyy..
habis suda mandi2 panat suda, kepuasan suda.. time tu balik ke karita makan time..adidi sempat lagi kami aksyen di dalam tmpat pameran poring hahaha..jadi tepat jam 4 bergerak kami balik sndakan balik.. alhamdulillah juga perjalanan kami selamat.. selamat tggal poring..ada jodoh kita jumpa lagi.. 

sekian, slam by aqiyuiD



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

YEaayy...apY sangat dapat KONtek balik aN TAmBEy ku..

cerita ku..hari ini

apa jadi sbelum 20/11/...eRMm..sakit terus aPy..