rasa ku dan akhirnya..


Part 2
Belum sejuk aku rasa computer riba aku matikan macam-macam bermain di pikiran aku untuk aku tuliskan segala apa yang di pikiranku. Kenapa semua nie menjadi amat rumit untuk aku fikir di mana kepercayaan ku kepada yang bakal menjadi bos dalam sebuah perniagaan yang akan aku  berkerja tanggal 2 julai ini? “ermmm..” memanjang aku mengeluh.. “ya allah ampunkan dosaku baru tersedar yang aku telah membuat kau marah dengan perbuatan ku yang salah di mata mu” memang salah kerana aku banyak mengeluh seolah aku suda tidak berpegang tegu dengan-Nya.
Sebanarnya aku kebingunan untuk memikirkan bagaimana aku menguruskan pemindahan aku ke seremban untuk berkerja di sana kerana aku bakal bos aku suda pening kepala memikirkan tetang ini. Akhirnya aku nekad untuk datang lebih awal dari rancangan bakal bos aku. Aku fikir untuk datang ke seremban bukan dan berjumpa dengan teman aku yang akan tinggal dengan aku dan aku nak bincang pasal rumah yang akan aku duduk dalam masa pritikal nie dan sekarang aku dah sampai Alhamdulillah seribu tanda kemungkinan yang aku fikir suda membuat aku tenang, dan sekrang masa untuk aku nak berjumpaah dengan  bos aku untuk mint penjelasan apa yang akan terjadi. Tidak panas lagi aku duduk di rumah ni aku dah dengar macam-macam cerita dari budak pritrikal sama an aku tak aku tidak ada hak untuk berbuat apa sekarang aku Cuma mampu dengar saja suda terlanjur untuk aku gerak ke seremban ni so? Apa kemungkinan yang akan datang lagi aku akan cuba tempuhi.
Ya allah suda seminggu aku di seremban tak sangka aku dapat menahan semua kerinduan ini dengan kuat. Alhamdulillah aku sehat juga walau perit  juga aku rasakan susah nak cari makan semua biasa lah orang terbuangkan. OPpzz! Bukan orang merantau jadi susah-susah dulu baru senang-senang. So? Kena lah sabar. “ya allah kuatkan lah hati ku untuk terus sabar menempuhi dugaan yang kau berikan kepada ku” . Bukan senangkan kalau kita nak rapat dengan orang yang kita tak kenal lagi-lagi kalau terpaksa kita kena minta bantuan dengan orang yang tidak tahu isi hatinya. Dia buat apa yang kita minta bantu tapi hanya tuhan saja yang tahu sama ada dia ikhlaskah tidak. Tidak sangka aku akan berhadapan orang yang sombong, kekadang aku sedih pada diri aku kenapa aku memilih jalan yang amat sukar ini. Mustahil yang sukar tiada yang senang untuk di jalani bila tiba masanya. Aku rasa nak menangis je tadi bila aku rasa budak perempuan tu mahu tidak nak menumpangkan aku balik, sedangkan itu suda tugasnya. Sabar je lah dengan kesabaran adalah kebaikan untuk diri aku. SEMALAM, tak sangka lelaki yang muncul di tempat kerja yang agak umur 20 tahun keatas itu berminat untuk bersembang dengan aku di laman Muka Buku. Aku tak sangka pula bila permulaannya begitu hati ku yang sedih itu sudah bertukar hati yang begitu ceria. Bila dia datang dan menghiburkan budak-budak bak kata bos aku “pemuzik jalanan” hati aku mula rasa gembira bila dia ada tapi kenapa aku terpikir dia akan menjadi hubungan yang serius? Adakah aku membuka hati untuk dia? Mustahil, tapi hari ini aku kembali bersedih melayang perasaan duduk di tangga tidak aku sadar yang aku duduk di hadapan ialah motor lelaki itu yang mnjadi isu perbualan aku dan dia kerana aku mngatakan aku berminat dengan Motor Z nya. Aku tersedar dengan tangannya di kepala ku dang mengatakan “nanti kau naik juga, sabar ek..” itulah membuat hati ku yang melayang sedih tersenyum kembali bila dia datang menemani aku. Aku harap dia dapat menemani aku itu saja. Hati ku yang sedih ini perlukah sebutir ubat? Berapa jam selepas itu dia suda mahu pulang dan aku tidak sangka pula aku berdiri di situ ibarat menghantar dia kepada motornya semua barang dia tertinggal dan aku menjadi orang perentaraan dia dan kawan kerja aku. MP3 dan makanannya yang tertinggal seolah sengaja supaya aku yang tolong memberi kepadanya. “nak pakai?” MP3 yang di tunjuk. Aku mampu tersenyum. Setelah aku berikan bungkusan makanannya. “ nah..sorok tau nanti budak2 nampak”.. tersenyum aku itu saja yang aku mampu lakukan. Kosongkah hati aku. “hati2” itu saja mampu keluar di mulutku.. dan aku di berikan kenyitan mata darinya sehingga aku dia hilang dari padangan ku.  “adakah cinta di hati ku suda tertutup untuk mana2 lelaki? Tapi kenapa kesedihan itu bertukar mnjadi senyuman yang indah bila dia muncul di depan mata. Ya aLlah aku mohon temuikan aku cinta suci mu.”

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

YEaayy...apY sangat dapat KONtek balik aN TAmBEy ku..

cerita ku..hari ini

apa jadi sbelum 20/11/...eRMm..sakit terus aPy..