cerita yang aku pikir di otak aku.

Pasal seorang lelaki begelar Ayah?
semua orang punya ayah bukan? mestilah kalau xde ayah mcm mana kita lahir kat dunia nie.. hehhe
erm.. kecuali yang dah pulang ke tempat asalnya.
nie aku nak cerita cikit tadi aku pie keje, aku tgok lelaki tua yang bawa motorsikal nya dengan helmetnya kuning dengan sebatang rokok berenti di lampu isyarat, aku berada di dlam bas time tu. aku melirik ke arahnya melihat gelagatnya, setalah berenti di lampu merah dia begegas ambil botol airnya dan minum dengan kelang-kabut? aku cuba untuk mengenal khidupannya dengan menungkan dia dengan wajah tuanya. dah apa yang di pikirnya? hasilnya aku xdapat sebab mungkin bila aku cuba andaikan apa yang di pikirkan mungkin juga betul dan juga salah. Tidak pasti! so? aku alihkan padangan aku dan berpikir.

Untung rakan2 ku punya ayah yang penyayang dan bertanggungjawab. itu hanya rakan2 ku yang di depan mata, bila aku lihat setiap kehidupan rakan2 ku bersama ayah nya.. teringat aku ketika dulu sewaktu kecil tapi itu hanya kasih sayang yang menjadi kenangan dan hanya sewaktu aku usia kecilan saja.
Wehh.. rakan2 aku tidak melihat rakan yang aku kenal ada hidup seperti aku yang punya ayah tapi tidak bertanggungjwab. sorie nie bukan kes aku anak luar nikah mak aku di tggalkan ketika aku masih di dalam perut.bukan ekk.. huu.. lelaki yang bergelar ayah dulu aku kenal kini aku lebih mengenali dia sebtulnya. kekadang hati aku sebak mengingat kembali ketika bersama dulu aku sering bersama beliau. aku sentiasa dapat kasih syang, tapi bila di masa yang meningkat nie.. hati aku sebak mungkin aku terlalu manja di waktu kecil sehingga aku terbiasa tapi aku lebih mengenal beliau sebanarnya bukan yang aku kenal dulu tapi beliau sebenarnya yang sekarang.
kawan2 jika kamu perna rasakan perasaan mempunyai ayah yang kahwin lagi satu dan bercerai dengan ibu kamu. dan kini kamu suda berumur 21 tahun dari umur 12 tahun kamu kehilangan kasih sayang yang biasa kamu dapt dan kini kamu lagi buang jauh sikap ayah kamu kerana siapa dia sebenar. terutama dalam pemberian belanja kehidupan sebagai anak kadung kamu tiada bahagian. kamu cuba tuk fahami keadaan ayah kamu skrang dalam kesusahan tapi  kamu sedar usaha untuk hidup ada, knp perlu meninggalkan semua daripada kamu dan keluarga kedua di utamakan.

aku buntuh dengan semuanya nie..sebnarnya aku benci dengan kehidupan begini.. kekadang aku rasa aku paling malang dalam kalangan smua orang. rakan2 bantut aku untuk beri satu perkongsian bersama?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

YEaayy...apY sangat dapat KONtek balik aN TAmBEy ku..

cerita ku..hari ini

apa jadi sbelum 20/11/...eRMm..sakit terus aPy..